Betöltés...

2023
Nincs hozzászólás

Máramarosra és mindenfelé 2023

Csapatunk zárt túrát szervezett 2023 július 17 és 23 között. Az erről készült beszámolót olvashatjátok DezsőIldi tollából.

Dezső régi álma vált valóra a Máramarosi túra megvalósításával. Nem könnyű feladat az útvonaltervezés, szálláskeresés . Még jó hogy Macho segített az előkészületekben. Nem tudott velünk tartani, de induláskor reggel lejött hozzánk Lajosmizsére. Megemlékezett Janó halálának évfordulójáról, /Janó alapította a Hunyadi Rendet/.

6 órakor elindultunk 3 motorral, 2 autóval, 1 motor  Nyírábránynál, a határon csatlakozott hozzánk.
Az első nagyobb pihenő a Károlyi kastélynál volt, persze hétfőn zárva van. A rekkenő hőségben jólesett a parkban hűsölni , a csodaszép épületet körbejárni.

Egy fagyi után folytattuk utunkat a Gutin-hágón át Aknasugatagra. Szállásunkra késő délután érkeztünk. Dezsővel ellátmányosként vacsorát melegítettünk, a csapat többi tagja a sörről gondoskodott. Az égi áldás is megérkezett, patakként folyt a víz a járdán, majd az étkező mennyezetéből is.
Másnap reggel már szép időben indultunk megnézni a kis fatemplomokat. Breb újonnan épült görögkatolikus templomát nyitotta ki nekünk a helyi pap.

Barcánfalván a felújítás miatt csak kívülről tudtuk megnézni a templomot. Itt még lett volna néznivaló. Majd Szaploncára motoroztunk, a vidám temető fejfáinak feliratait próbáltuk megfejteni fél sikerrel, mert a Google fordító nem igazán érti a vicces adomákat. Megpihentünk a templom előtt és elmondtunk egy imát.

Visszafelé a bazársoron vásárolgattunk, mindenki fáradtan tért a szállásra. Az este csendesen telt, csak egy nagy testű kutya okozott riadalmat a nyitva hagyott kapu miatt.
Harmadik reggel szakadt az eső, de mire összepakoltunk, áthaladt a felhő és el tudtunk indulni Beszterce felé az Iza-folyó mentén.
Betértünk Máramarosszigeten a szegények temetőjébe. Ezt a temetőt az ország összes börtönében vagy lágerében meghalt áldozatok emlékére alakították ki. Kilátót, oltárt emeltek, Románia körvonalait örökzöldekből rakták ki. Tóth Imre nagyapja itt raboskodott, emlékére gyertyát gyújtottunk.

Az út túloldalán a Tisza folyik, itt még alacsony a vízszintje, zátonyos, de erős a sodrása.
Innen átnéztünk Ukrajnába, majd sok útvesztő után irány a besztercei Old Sheriff panzió, ahol nagyon kedves fogadtatásban volt részünk. Este kis beszélgetés után pihenni mentünk.
Reggelit követően az aznapi útvonalat terveztük meg, persze nem arra indultunk. A táj szépsége kárpótolt. A Sajó forrásvidéke, majd a Maros mentén vitt az utunk Borszékre.

A borvízkutak mellett sétáltunk, vizet kóstoltunk, és folytattuk utunkat Gyergyószentmiklósra. Ditrón a Szt.Katalin templomba betértünk egy fohászra. A Szent Anna gyermekotthonban elfoglaltuk a szállásunkat, majd átvittek vacsorázni Szárhegyre. László Paliék lovas tanyáján gyerekeket is táboroztatnak. A bátrabbak lovagoltak egyet tálalás előtt.

Meglepetés vendégek is voltak, egy töltelékes káposztára beugrottak Edóék, Csergő Hajniék , és Attila /a jó dalos Refrén/ is.

Záporeső, szép naplemente után irány az ágy.
Reggel a sűrű ködös úton Zsóka és Zsolt kijöttek Paliékhoz, elköszönni tőlünk. Összepakolás, indulás. Gyimesfelsőlokon beköszöntünk Fakopáncs barátunkhoz. Az út egy kis patakon át vezet át a meseházhoz.

Később Csíkszentsimonban  Szőke Feriéknél kürtőskaláccsal és üdítővel gyűjthettünk erőt. Innen kanyarodtunk fel Attila bácsiék házához Büdösfürdőre.

A kapun csak benéztünk, a régi szép emlékeket Lukácsék házánál idéztük fel.

Délután Sepsiszentgyörgyön Edó és Zsolt családja vártak minket nagy-nagy szeretettel, csorbával és csülökpörkölttel. Később a Vidám motorosok többi tagja is megérkezett, apró ajándékokkal üdvözöltük Őket. A nap csúcspontján Szőke Ferit köszöntöttük fel ötvenedik születésnapjára, bizony elérzékenyült. Az este beszélgetéssel, iszogatással jó hangulatban telt,  harmonikaszó mellett nótáztunk.

Szombat délelőtt nagy búcsúzkodást követően Torockóra vitt az utunk. Segesvár előtt a Petőfi emlékműnél Brúnóka elszavalta a Talpra magyart, majd nemzeti színű szalagot helyeztünk el.

Torockón a Kis Szent Teréz gyermekotthonban Dodó látott minket vendégül. Amíg Ő a sok dolga miatt később jött, mi elsétáltunk a Székelykő lábáig, a bátrabbak fel is mentek a csúcsra, voltak akik csak a Forrás borozóig jutottak el…

Késő este a háziak tüzet raktak mics sütögetéshez. Mindannyian körbeültük, falatozgatva, iszogatva búcsúztunk el Erdélytől és egymástól, jó volt együtt tölteni ezt a tartalmas hetet.

Köszönettel tartozunk :
A Vidám motorosoknak
A Hunyadi Rend tagjainak !