Betöltés...

Pilisi Pünkösd 2016

Beszámoló: Pilisi Pünkösd 2016

Nagyon vártam ezt a hétvégét. Ez az első olyan hétvége számomra ebben az évben, amikor barátainkkal együtt, olyan lelki feltöltődésben lesz részünk, melyet nem lehet mással pótolni. Ezt előző évek tapasztalata alapján állíthatom. Péntek délután, az időjárás nem a legkedvezőbb, de alig várom az indulást. Útközben találkozás pár baráttal, majd nagyon kellemes esőmentes motorozás után megérkeztünk a Búbánat völgy Vadregény kempingbe. Üdvözöltük egymást, örültünk nagyon a találkozásnak, majd megszokott szállásainkat elfoglaltuk, ezután nagyon nagy beszélgetések és a jól megérdemelt pihenés következett.

Pilisi Pünkösd 2016 - Hunyadi Mátyás szobor

Pilisi Pünkösd 2016 – Hunyadi Mátyás szobor

Szombaton nagyon esős időre ébredtünk, de a közös reggelizés és készülődés után ismét kegyes volt hozzánk az időjárás egész kellemes időben tudtunk egy kis kerülő motorozással megérkezni Pilisszántóra, ahol miután leparkoltunk motorjainkkal, együtt felsétáltunk a Csillagösvényen a Boldogasszony kápolnához, közben nemzeti színű szalaggal emlékeztünk Hunyadi Mátyás szobránál.

Felérve a kápolnához üdvözöltük a többieket, akik csak a mise erejéig, de velünk voltak!

A szent mise nekem nagyon megható volt, a hit megerősítéséről, keresztelés fontosságáról, kitartásról, hűségről, emberségről, szeretetről szólt. Berszán Lajos aranymisés atya, aki Pilisszántó testvérvárosából Gyimesközéplokról érkezett, részben saját élettapasztalata alapján celebrálta a misét, amely számomra még lélekmelengetőbb lett ettől.  A mise végén a Himnuszok éneklése alatt Mária könnye áztatott bennünket, megerősítve talán a misén hallottakat nagyon nagy eső kerekedett. A hegyről leérve az eső miatt erre a napra nem tudtunk tervezni több programot, szállásunkra visszaérve, pihenéssel, beszélgetéssel töltöttük a nap hátralévő részét.

P. Mobil Rockmúzeum

Vasárnap a Felvidékre motoroztunk át Nyitragerencsérre, ahol a P. Mobil Rockmúzeumot tekinthettük meg és itt szeretném megköszönni a Rend nevében is még egyszer vendéglátónknak, Katona Lászlónak a kedves fogadtatást, nagyon jól éreztük magunkat, felidéződött bennünk fiatalabb korunk több személyes emléke is. Egy kis kerülővel nagyon szép tájon motoroztunk vissza a kempingbe. Este nagyon finom közös vacsora a kemping szervezésében, utólag is köszönet érte, majd a nap élményeinek átbeszélése, következő túránk tervezgetése (motoron ezer és ezer dolog jut eszembe menet közben, hogy majd elmesélem a barátaimnak, ha megállunk, ami ebből megmarad a fejemben mire elérjük a célunkat, ezekről olyan jó beszélni egy jó kis túra után)

Máriamosztra

Hétfőn reggeli után eljött az idő, sajnos pakolni kell, haza indulunk, páran elbúcsúztak, mert más úton mentek. Erre a napra, a hazafelé vezető útra is nagyon szép és fontos helyekre vezetett minket Macho, hálás köszönet érte. Először Márianosztrán megnéztük a templomot, ami nagyon érdekes, mert a börtönnel egy épület, furcsa érzés volt úgy állni egy templom kertben, hogy közben a börtön szöges drótját látom a kerítés tetején. Sajnos a templomba nem tudtunk bemenni, mert már javában tartott a mise. Ezután a verőcei Kárpát Haza kápolnához motoroztunk föl, ami a Lósi völgy feletti templom dombon épült, kör alaprajzú, fenntartója nem az egyház, hanem a Julianus Barát Alapítvány (alapkövét 2009-ben tették le) és 2012-óta már esküvőket is tartanak benne. Innen Zebegény felé vettük az irányt. Felsétáltunk a Trianon emlékműhöz. A gyalogúton, ahogy sétáltunk felfelé, csodálatos kilátás van a Duna kanyarra. Felérve Nemzeti színű szalaggal, egymás kezét fogva egy közös imával emlékeztünk. Kértük a Mindenhatót, hogy még sokáig lehessen együtt kis csapatunk és természetesen gondoltunk azokra, akik valamiért, akkor ott már nem lehettek velünk.

Nekem ez a pár perc volt a Pünkösdi Pilisi túra igazi lezárása, bár utána még egy nagyon kellemes, finom ebédet fogyasztottunk el barátainkkal a Duna parton. Búcsúzkodás, most pedig várakozás a következő közös túránkig.

Köszönettel Juci

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.